ADVAN Racing GT 18inch はこちらADVAN Racing GT 18inch はこちら

5種類のコンケイブがラインナップされたADVAN Racing GT18inch

  1. 20,19インチとは異なり、チューニングカーが装着する社外品ビッグキャリパーとのクリアランスも考慮し、基本プロファイルをタイヤ表組み(Front-Mount type)とした上で、サイズによりスポークのコンケイブを変更することで機能と迫力あるデザインを実現している。
  2. リムプロファイルは、レーシングホイールと同形状の特殊プロファイルによるビッグローター対応設計。サイズによっては400mmローターをも飲み込む、18インチとしては異例のブレーキ適応を実現した。
  3. この特殊リムプロファイルをベースにしながらインナーリム部分の設計を再検討し、サーキット走行の縁石乗り越えでも十分な強度を確保。その上で軽量性を最大限に追求した設計。
  4. タイヤ表組みとしたフロントリム深さは、34mmを確保しながら幅とインセットによって5種類のコンケイブタイプを設定。
  5. リムとタイヤの周方向のズレを抑制するローレット加工anti-tire-slip featureを18インチについては全サイズに採用。

18-inch ADVAN Racing GT18inch five types of concave lineup.

  1. Unlike the 19 and 20-inch wheels, these wheels have the extra clearance needed to accommodate after-market calipers, a popular mod for tuner cars. . The basic profile is a front-mount type, so that instead of changing the size, the concave spokes can give you for the look and function you want.
  2. The rim profile is the same as racing wheels, which means it’s designed with ample allowance for big rotors. Depending on the size, these wheels can accommodate rotors of up to 400mm, so this 18-inch wheel offers amazing stopping power.
  3. While maintaining the unique rim profile, YOKOHAMA reexamined the inner rim design, and achieved the stiffness and strength to withstand overrunning a curb on the race course. Starting from there, designers sought every advantage to reduce weight.
  4. The front rim, over which the tire is mounted, is 34mm deep, while its width and inset vary across the five concave types available.
  5. The anti-tire-slip feature makes sure the tires stay put no matter what, and it’s standard on all 18-inch wheels.
CONCAVE-1
CONCAVE-1
CONCAVE-2
CONCAVE-2
CONCAVE-3
CONCAVE-3
CONCAVE-4
CONCAVE-4
CONCAVE-5
CONCAVE-5

GT18インチは、5種類のコンケイブ形状を採用する。リム幅とインセット、そしてそのサイズの装着想定車両のキャリパークリアランスを考慮した上で、最大限のコンケイブとなるように設計されている。

The GT 18-inch size comes in five concave configurations. YOKOHAMA designed this size with the maximum possible concave, taking rim width and inset into account, along with the caliper clearance necessary for the cars that can use this size.

サイズによっては、400mmローターをも飲み込む特殊リムプロファイル。このプロファイルは、ほぼレーシング・ホイールと同一のもの。もちろんR35 GTRの20インチ純正ホイールをインチダウンすることも可能である。

Depending on the size, special rim profiles will accept up to 400 mm rotors. This profile is almost exactly like that of racing wheels. Of course, you can use these down-sized wheel diameters on cars with standard R35 GTR 20-inch wheels.

18インチの全サイズに採用されるローレット加工。走りをコンセプトにしたホイールならではの仕様だ。

The knurling process (an anti-tire-slip feature) is adopted for all sizes of 18-inch wheels. Their specifications are ideal for wheels developed for racing.

ADVAN Racing GT 18inch SIZE LIST for Japanese Cars

RIM SIZE
(INCH×W)
PCD
(mm)
HOLE IN SET
(mm)
SPOKE
CONKAVE
COLOR/PRICE(YEN)
マシニング&レーシング
メタルブラック
セミグロスブラック レーシングホワイト
(MMB) (SGB) (WW)
18×8.0J 114.3 5(M14) 45 C1 74,000 - [+税] 70,000 - [+税] 70,000 - [+税]
100 5(M14) 45 C1
18×8.5J 114.3 5(M14) 51 C1 75,500 - [+税] 71,500 - [+税] 71,500 - [+税]
45 C2
38
31
100 5(M14) 45
18×9.0J 114.3 5(M14) 43 C3 77,000 - [+税] 73,000 - [+税] 73,000 - [+税]
35
25
100 5(M14) 52 C2
18×9.5J 114.3 5(M14) 45 C3 78,500 - [+税] 74,500 - [+税] 74,500 - [+税]
29 C4
12 C5
100 5(M14) 45 C3
40 C4
18×10.0J 114.3 5(M14) 40 C3 80,000 - [+税] 76,000 - [+税] -
35 C4 76,000 - [+税]
22 C5
18×10.5J 114.3 5(M14) 24 C5 81,500 - [+税] 77,500 - [+税] 77,500 - [+税]
15 C5
18×11.0J 114.3 5(M14) 30 C5 83,000 - [+税] 79,000 - [+税] 79,000 - [+税]
15
18×12.0J 114.3 5(M14) 27 C5 86,000 - [+税] 82,000 - [+税] -
  1. カラー:
    MMB : マシニング&レーシングメタルブラック
    SGB : セミグロスブラック
    WW : レーシングホワイト
  2. 消費税率は、税率8%となります。

  3. HOLE ; 5(M14) BORE ; 114.3 ; φ73 / 100.0 ; φ63
  4. 18インチのマシニング&レーシングメタルブラックのマシニング部分は19、20インチの光輝仕様と異なります。
  5. SPOKE CONCAVEはC-1 < C-2 < C-3 < C-4 < C-5の順でスポークのセンターへの落ち込みが大きくなります。
  6. 18インチは全て表組になります。
  7. 18インチは全てローレット加工仕様。
  8. キャップレスデザイン。別売りADVAN Racingセンターキャップ設定あり。
CAUTION
  1. Colors :
    MMB : Machining & Racing Metal Black
    SGB : Semi Gloss Black
    WW : Racing White
  2. All sizes: Hole ; 5(M14) Bore: 114.3 ; φ73 / 100.0 ; φ63
  3. 18inch size is all for the front-side mounting.
  4. The knurling process (an anti-tire-slip feature) is adopted for all sizes of 18-inch wheels.
  5. Capless Design, but ADVAN Racing center cap sold separately.

Color variations

- ADVAN Racing GT -

ADVAN Racing GT 18inch MACHINING & RACING METAL BLACK
MACHINING & RACING METAL BLACK
ADVAN Racing GT 18inch SEMI GLOSS BLACK
SEMI GLOSS BLACK
ADVAN Racing GT 18inch RACING WHITE
RACING WHITE
Racing Titanium Blue + Machine-engraved LOGO 18inch
Racing Titanium Blue +
Machine-engraved LOGO 18inch
86 tuned by Kansai service
86 tuned by Kansai service
RACING WHITE
86 tuned by Kansai service
86 tuned by Kansai service
RACING WHITE
LANCERER EVLUTION X tuned by Kansai service
LANCERER EVLUTION X tuned by Kansai service
SEMI GLOSS BLACK
RX-7 tuned by Fujita Engineering
RX-7 tuned by Fujita Engineering
MACHINING & RACING METAL BLACK
RX-7 tuned by Fujita Engineering
RX-7 tuned by Fujita Engineering
SEMI GLOSS BLACK
※画像は各チューナー様による装着の一例です。
車検・点検への適合を保証するものではありません。